Πότε χρειάζεται ένα παιδί 3-12 ετών Eργοθεραπευτική Παρέμβαση;


Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας (AOTA)



...εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση :
• Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας. 

• Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού. 

• Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης ( σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά ). 

• Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, μοιάζει να είναι αδύναμο , έχει μικρή αντοχή.

• Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά. 

• Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα ).

• Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.

• Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια ούτε ο εξοπλισμός παιδικής χαράς.

• Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα.

• Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στον λόγο και στην ομιλία, δεν αρθρώνει σωστά. • Δυσκολεύεται να ντυθεί, να φάει μόνο του, να δέσει τα κορδόνια του.

• Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει.

• Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο.

• Δεν εξερευνά το περιβάλλον.

• Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης , όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών.

• Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές , τα φιλιά.

• Δείχνει υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, άγγιγμα.

• Έχει δυσκολίες στον ύπνο.

• Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές/ υφές.

• Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη.

• Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.

• Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι.

• Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά, ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός.

• Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύεται να διακρίνει και αναπαράγει γράμματα.

• Κουράζεται εύκολα.

• Δεν ακολουθεί προφορικές οδηγίες.

• Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.

• Δεν μιμείται.

• Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν. 

Όλες οι παραπάνω συμπεριφορές πρέπει να μας ανησυχούν όταν παραμένουν να εμφανίζονται σε στάδια της ανάπτυξης, για τα οποία δεν είναι οι αναμενόμενες.

ΠΗΓΗ : Αmerican Occupational Therapy Association (AOTA)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Το πρωτάκι μας: Μερικά tips για τη μελέτη στο σπίτι