Το πρωτάκι μας: Μερικά tips για τη μελέτη στο σπίτι



  • O προσωπικός του χώρος
Τα παιδιά χρειάζονται τον δικό τους προσωπικό χώρο για την μελέτη και τις σχολικές εργασίες τους. Το ιδανικό είναι λίγο διάστημα πριν ανοίξουν τα σχολεία να δώσουμε έναν αέρα ανανέωσης στο δωμάτιο του ώστε να γίνει εμφανής η μετάβαση από το "μικρό" σχολείο στο "μεγάλο"! 'Ενα καλοφωτισμένο γραφείο, χωρίς πολλά αντικείμενα πάνω και γύρω, αλλαγή στο χρώμα κάποιου τοίχου, μερικά νέα διακοσμητικά και...έτοιμο! Φροντίζουμε το δωμάτιο να είναι καθαρό, τακτοποιημένο και να υπάρχει πάντα απόθεμα στον εξοπλισμό γραφείου (χαρτιά, μολύβια, κόλλα, ψαλίδια) ώστε να μην υπάρχει συνεχής διακοπή από την πλευρά του με διάφορες αφορμές όπως έχασα την κόλλα, δεν έχω μολύβι...


  • Προγραμματίζουμε μια συγκεκριμένη ώρα μελέτης
Κάποια παιδιά αποδίδουν καλύτερα το απόγευμα, μετά από τον μεσημεριανό ύπνο και ένα σνακ, άλλα πάλι προτιμούν αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό ώστε να υπάρχει πάντα χρόνος για λίγο παιχνίδι το απόγευμα. Αυτή είναι και η πρόταση μας! Η ανάγκη των παιδιών της πρώτης σχολικής ηλικίας για παιχνίδι είναι κυρίαρχη και δεν πρέπει να παραγκωνίζεται προς χάριν της μελέτης.


  • Περιορίζουμε τα μέσα που διασπούν την προσοχή του
Αυτό σημαίνει όχι τηλεόραση, υπολογιστές τάμπλετ, δυνατή μουσική ή τηλεφωνήματα. Είναι η ώρα να χαλαρώσουμε κι εμείς στον καναπέ ή κάπου κοντά στο παιδί μας και να διαβάσουμε το δικό μας βιβλίο! Η ανάγνωση βιβλίων κάθε θεματολογίας ενθαρρύνει και ενισχύει την μελέτη. Μην ξεχνάμε πως το παιδί είναι πιο πιθανό να ακολουθήσει το παράδειγμα μας παρά τη συμβουλή μας.


  • Υποστηρίζουμε και καθοδηγούμε την μελέτη
Το παιδί μπορεί να διαβάζει μόνο του από την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου. Είναι αυτονόητο ότι χρειάζεται την πλήρη στήριξη μας στα πρώτα στάδια της ένταξής του στη σχολική ζωή, θα το υποστηρίξουμε και θα το καθοδηγήσουμε. Η υποστήριξη αυτή όμως πρέπει να είναι προσανατολισμένη στη σταδιακή αυτονόμηση της μελέτης. Το παιδί πρέπει να μάθει να οργανώνει το χρόνο του και να ολοκληρώνει τις εργασίες που μπορεί να καταφέρει χωρίς βοήθεια. Οφείλουμε να είμαστε κοντά, προκειμένου να ελέγχουμε το τελικό αποτέλεσμα της προσπάθειας, να βοηθάμε στη διόρθωση των λαθών και να το καθοδηγούμε για την αποφυγή τους στο μέλλον. Ευνόητο είναι ότι ένα παιδί με δυσκολίες στο λόγο και τη μάθηση χρειάζεται επιπλέον υποστήριξη. Σε ένα πρώτο επίπεδο, την υποστήριξη αυτή μπορεί να την προσφέρουμε εμείς ως γονιοί, με την καθοδήγηση του δασκάλου της σχολικής τάξης.


  • Γνωρίζουμε τους δασκάλους- και μαθαίνουμε τι συμβουλεύουν
Να παρευρισκόμαστε σε σχολικές εκδηλώσεις ώστε να γνωρίσουμε τους δασκάλους του παιδιού. Ρωτάμε για τη μεθοδολογία που θέλουν να ακολουθούμε στις εργασίες και πώς θα μπορούσαμε να εμπλακούμε σε αυτές.


  • Συσχετίζουμε τη μελέτη με την καθημερινή ζωή
Προσπαθούμε να συσχετίζουμε τη μελέτη με την καθημερινή ζωή και τα βιώματα του παιδιού. Η μάθηση που συνδέεται με όσα μας αφορούν και περνά μέσα από το βίωμα είναι η πιο ισχυρή. Για παράδειγμα, έννοιες που αφορούν τα κλάσματα ή τις μονάδες μέτρησης μπορούν να διδαχθούν στην πράξη κατά την προετοιμασία ενός φαγητού στην κουζίνα.


  • Επικροτούμε τη δουλειά και την προσπάθεια του
Τοποθετούμε στο ψυγείο μια ζωγραφιά του ή ένα τεστ στο οποίο πήγε πολύ καλά και μην ξεχνάμε να λέμε στους φίλους αλλά και στην ευρύτερη οικογένεια για τα κατορθώματα του – πάντα με όριο φυσικά που μόνο κάθε ένας από εμάς γνωρίζει.


  • Εάν υπάρχουν προβλήματα με τις εργασίες κατ’ εξακολούθηση, ζητήστε βοήθεια
Συζητήστε το με τους δασκάλους του. Κάποια παιδιά δυσκολεύονται να δουν στον πίνακα και ίσως χρειάζονται γυαλιά άλλα μπορεί να χρειάζονται την εκτίμηση κάποιου ειδικού για μια πιθανή μαθησιακή δυσκολία ή για μια πιθανή διάσπαση προσοχής.


Ας δώσουμε χρόνο κατά την προσαρμογή...
Καλή αρχή από καρδιάς❣️

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων #SUPERFRIENDS